Op dit moment zijn er geen inreisbeperkingen, dus u kunt zonder coronabewijs op vakantie naar Spanje. Check voor de zekerheid ook altijd nog even de website van de overheid voordat u op reis gaat. Maatregelen kunnen namelijk per dag veranderen.
Het kan voorkomen dat wij een hotelkamer moeten aanvragen bij de hotelier. Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen. Indien de hotelier de kamer akkoord geeft is het een definitieve boeking en ontvangt u een bevestiging via e-mail. Als het niet akkoord is wordt er telefonisch contact opgenomen en kijken we graag met u mee naar een passend alternatief.
Uw busnummer is één dag van tevoren vanaf 16:00u bekend. U ontvangt een dag voor vertrek een e-mail met een link naar uw busnummer. Ook voor uw terugreis ontvangt u een e-mail. Komt u er niet uit? Neem dan na 16:00u telefonisch contact op om uw busnummer op te vragen.
Wanneer u online een reis bij ons boekt, kunt u de (aan)betaling overmaken via iDeal of Bancontant. U kunt ook betalen via de betalingslink in de e-mail van de factuur of het bedrag overmaken naar IBAN nr. NL74INGB0003245375 met in de omschrijving het boekings- of factuurnummer.
Vanaf januari 2023 is het ook mogelijk om met creditcard te betalen (VISA, MasterCard, Maestro). Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw creditcard in rekening wordt gebracht.
Reist u met de First Class bus naar Benidorm of Albir? Dan kunt u een vaste stoelplaats reserveren. Op het moment van reserveren kunnen wij u direct vertellen of de door u gewenste stoelen nog beschikbaar zijn en deze kunt u dan tegen een betaling van €20,- per stoel per enkele reis vastleggen. Als u via internet boekt kunt u de essenties op het vrije veld aangeven. Bij beschikbaarheid zullen wij deze dan toevoegen aan uw reservering en de kosten aan u doorbelasten. Voor de bestemmingen Malgrat, Pineda, Calella, Salou en Peñiscola kunt u aangeven of u stoelen op het boven- of onderdek wilt reserveren. U kunt dus geen vaste stoelplaats reserveren maar alleen een plaats op het boven- of onderdek. De prijs hiervoor bedraagt €15,- per persoon per enkele reis (voor Peñiscola €17,50). Ook hiervoor geldt uiteraard een maximaal aantal beschikbare stoelen. Deze mogelijkheid bieden we uitsluitend op onze pendels met vertrek op maandag en vrijdag.
Maandag t/m vrijdag: 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag: 10:00 - 17:00 uur
Zondag: 12:00 - 17:00 uur
Maandag t/m vrijdag: 9:00 - 17:30
Zaterdag: 10:00 - 13:00
Op zon- en feestdagen is het kantoor gesloten.
U kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief door hier te klikken. Onderaan de pagina kunt u uw e-mailadres achterlaten.
U kunt het magazine gratis aanvragen door hier uw gegevens achter te laten. Het Solmar magazine zal binnen 2 á 3 weken na aanvraag per post verstuurd worden. In het magazine staat slechts een kleine selectie van ons aanbod. Voor het volledige aanbod, beschikbaarheid en de actuele prijzen kunt u op onze website kijken. U kunt ons natuurlijk ook telefonisch of per mail bereiken om een mooie reis te boeken of uw vraag te stellen.
Onze algemene voorwaarden zijn hier te vinden.
De ANVR is de Algemene Nederlandse Vereniging van Reisondernemingen. Dit is een branchevereniging die de belangen behartigt van reisorganisatoren zoals reisbureaus. Maar ook voor de consument is de ANVR van belang. Als u een reis boekt bij een organisatie die is aangesloten bij de ANVR, biedt dit een aantal zekerheden bijvoorbeeld over de kwaliteit van de reisbegeleiding en nette afhandeling van klachten. Voor meer informatie over de ANVR klik hier.
Bij Solmar reist u altijd onbezorgd, mede dankzij de SGR-garantie. SGR staat voor Stichting Garantiefonds Reisgelden. De SGR-garantie houdt in dat u als consument ervan verzekerd bent uw vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen als de wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan leveren. Als de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming al is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis. Solmar is aangesloten bij SGR onder nummer 1785.
Stel, u bent zorgeloos op vakantie maar tijdens uw reis doet zich op uw bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onrusten uit. Grote kans dat uw reisprogramma wordt aangepast. Of dat u naar een ander hotel wordt gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en vertrekt u eerder naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan bij een mogelijke calamiteit op reis. U kunt hier de garantieregeling van het Calamiteitenfonds vinden.
U kunt reviews lezen en plaatsen op Trustpilot.
Op solmarshop.nl kunt u producten bestellen, zoals bijvoorbeeld een leuke Solmar miniatuur bus of een kofferriem om tijdens uw vakantie te gebruiken. Verder is het mogelijk om cadeaubonnen aan te schaffen via deze webshop.
U kunt een boeking maken via de website www.solmar.nl, telefonisch via het nummer +31 (0)495-588740 of bij ons op kantoor tijdens bezoekuren. Het adres is Den Engelsman 2A in Maarheeze.
Deze ontvangt u dezelfde dag of de volgende werkdag via e-mail.
Wanneer u online een reis bij ons boekt, kunt u de (aan)betaling overmaken via iDeal of Bancontant. U kunt ook betalen via de betalingslink in de e-mail van de factuur of het bedrag overmaken naar IBAN nr. NL74INGB0003245375 met in de omschrijving het boekings- of factuurnummer.
Vanaf januari 2023 is het ook mogelijk om met creditcard te betalen (VISA, MasterCard, Maestro). Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw creditcard in rekening wordt gebracht.
Het bedrag van de aanbetaling is te vinden op uw factuur. De aanbetaling bedraagt 15% van de totale reissom.
De aanbetaling dient binnen 5 werkdagen voldaan te zijn en het restant dient uiterlijk 6 weken voor vertrek voldaan te zijn. Bij een boeking binnen 6 weken voor vertrek dient de volledige reissom per omgaande voldaan te worden. Exacte datums staan vermeld op de factuur.
Maakt u gebruik van het flexpakket? Dan gelden de volgende voorwaarden.
Voor pakketreizen met de bus gaat de reisduur vanaf 10 dagen tot 31 dagen. Voor vliegreizen gaat de reisduur vanaf 8 dagen tot 22 dagen. Voor eigen vervoer is het vanaf 10 dagen en tot 23 dagen. Voor losse bustickets maakt de reisduur niet uit.
Bus vakantie: | Aantal dagen: |
Vertrek maandag: | 10, 12, 14, 17, 19, 21, 24, 26, 28, 31 |
Vertrek woensdag: | 10, 12, 15, 17, 19, 22, 24, 26, 29, 31 |
Vertrek vrijdag: | 10, 13, 15, 17, 20, 22, 24, 27, 29, 31 |
Vlieg vakantie (zomer): | Aantal dagen: |
Vertrek dinsdag: | 8, 12, 15, 19, 22 |
Vertrek zaterdag: | 8, 11, 15, 18, 22 |
Daarvoor hebben wij een handige checklist opgesteld, bekijk hier!
Ja, indien er assistentie nodig is op de luchthaven dient u dit bij voorkeur zo snel mogelijk na boeking of tijdens de boeking door te geven aan onze reserveringsafdeling. Wij zullen dan de luchtvaartmaatschappij op de hoogte brengen.
Ja, dit is mogelijk. Geef dit wel tijdens de boeking door aan onze reserveringsafdeling.
De boekingskosten zijn afhankelijk van het type vervoer waarmee u reist. De boekingskosten zijn €10,- voor busreizen en autovakanties en €17,50 voor vliegreizen.
Dit verschilt per hotel, zij bepalen deze kortingen. Voor actuele informatie kunt u op de website kijken of telefonisch contact opnemen via +31 (0)495-588740. Let wel op: de korting vervalt als u na de betreffende datum een wijziging in de boeking aanbrengt.
Indien het een groep jongeren betreft die allemaal jonger dan 18 jaar zijn, dan mag u alleen boeken indien iedereen in het bezit is van een toestemmingsformulier. Echter, als één persoon 18 jaar of ouder is, is deze persoon verantwoordelijk voor de gehele groep en de volledige boeking.
De kortingspercentages staan vermeld in de prijslijst op de website. Hierbij staat ook per hotel een bepaalde leeftijdscategorie vermeld. Tot en met deze leeftijd berekent het desbetreffende hotel de kinderkorting. De dag van aankomst in het hotel is bepalend voor de toe te kennen korting. De hotelier kan hier een controle op uitvoeren. Voor kinderen of personen die boven deze leeftijdscategorie vallen berekent het hotel de derde en/of vierde persoon korting. Over de toeslagen wordt geen korting gegeven. De korting geldt uitsluitend bij plaatsing van (een) extra bed(den) op de kamer van 2 volwassenen. Een 3- of 4-pers. kamer is een 2-pers. kamer met plaatsing van extra bed(den). Om computertechnische redenen staat er op uw factuur en voucher wel een 3- of 4-pers. kamer vermeld. Bij appartementen geldt eveneens het minimum van 2 volbetalenden. De bijgeplaatste bedden kunnen afwijken van de gewone bedden. Dit kan bijvoorbeeld een opklapbed zijn van een kleiner formaat. Voor bijgeplaatste babybedjes dient u meestal te betalen. Dit moet u ter plaatse bij het hotel voldoen.
De meeste reisorganisaties berekenen een kind t/m 1 jaar als baby (de leeftijd op het moment van aanvang van de reis, niet op het moment van de reservering).
In het vliegtuig hebben baby’s t/m 1 jaar geen recht op een eigen stoel. In de bus heeft iedereen een eigen stoel, dus ook baby’s. U dient wel zelf een kinderzitje mee te nemen voor uw baby in de bus.
Voor een baby mag gratis 10 kg ruimbagage meegenomen worden, dit mag een trolley, kinderwagen of paraplubuggy zijn. Het is niet mogelijk om extra ruimbagage bij te boeken voor een baby.
Het kan voorkomen dat wij een hotelkamer moeten aanvragen bij de hotelier. Dit duurt gemiddeld 2 á 3 werkdagen. Indien de hotelier de kamer akkoord geeft is het een definitieve boeking. U ontvangt dan een bevestiging via de e-mail. Als het niet akkoord is wordt er telefonisch contact opgenomen en kijken we graag met u mee naar een passend alternatief.
Het flexpakket is een tijdelijke actie en is momenteel bij te boeken t/m 31 maart 2023. Het Flexpakket wordt bij de meeste reizen standaard bijgeboekt, mocht u het Flexpakket niet willen dan dit graag bij de opmerkingen vermelden tijdens het boeken. Lees hier de voorwaarden.
(Huis)dieren zijn niet toegestaan in de bus. Uiteraard geldt er een uitzondering voor hulpdieren, mits zij over de benodigde papieren beschikken. Voor het vliegtuig geldt dat dieren meegenomen kunnen worden, mits ze gevaccineerd en handzaam zijn. Houd er rekening mee dat uw dier niet bij u in de cabine vervoerd zal worden, maar in een bench, in het ruim van het vliegtuig. Voor meer informatie verwijzen wij u graag door naar de website van Transavia. Gaat u met het eigen vervoer op vakantie? Dan mag uw huisdier uiteraard met u meereizen. Houd er wel rekening mee dat huisdieren mogelijk niet overal welkom zijn, denk hierbij aan uw accommodatie maar ook aan bijvoorbeeld restaurants en andere vrijetijdsgelegenheden op uw vakantiebestemming.
Voor het reizen per vliegtuig geldt dat de namen op de boeking gelijk moeten zijn aan de namen die op het paspoort staan. Voor busreizen en de reizen met het eigen vervoer geldt dat u uw aangenomen naam hiervoor mag gebruiken.
De maximale grootte voor één reservering is 9 personen. Is uw reisgezelschap groter dan dit aantal? Dan kunt u meerdere reserveringen maken, of u kunt telefonisch contact met ons opnemen zodat we samen een groepsreis voor het volledige reisgezelschap kunnen samenstellen.
Het is uitsluitend mogelijk om één factuur op te maken per boeking. Dit betekent automatisch dat één van de reizigers de hoofd- contactpersoon is en dat diegene dus ook aansprakelijk is voor de gehele reservering.
Ja, het is mogelijk om een voorboeking te maken. Zodra de prijzen eenmaal bekend zijn zullen wij deze boeking voor u plaatsen. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen.
U dient hiervoor een foto van de voucher te mailen naar info@solmar.nl. Vervolgens zullen wij deze in mindering brengen op de boeking. Een voucher/ waardecheque kan enkel ingeleverd worden op een nog niet volledige betaalde factuur!
Een boeking wijzigen kan tot 3 weken voor vertrek tegen een betaling van € 24,-. Binnen 3 weken voor vertrek is het niet meer mogelijk wijzigingen aan te brengen in de reisovereenkomst. Wilt u op uw vakantiebestemming uw verblijf wijzigen of verlengen, dan moeten alle daaraan verbonden kosten ter plaatse worden betaald. Heeft u voor het flexpakket gekozen? Dan gelden er andere voorwaarden. Lees hier.
U kunt de annuleringsvoorwaarden en kosten hier vinden.
Als u wijzigingen aanbrengt in de boeking kan de reissom nog wijzigen.
Ja dit kan. U kunt bij ons een reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten. De reisverzekering kan per persoon worden afgesloten bij het boeken. Een annuleringsverzekering is altijd voor de gehele boeking. Een annuleringsverzekering mag niet later dan twee dagen na het maken van de boeking worden afgesloten. Uitgebreide informatie over de verzekeringen kunt u hier vinden.
Accommodaties moeten bij het inchecken hun gasten identificeren en registreren. Ze hebben daarvoor een paspoort of ID nodig. Receptiemedewerkers nemen hierbij een aantal gegevens over die nodig zijn voor het nachtregister. Dit is meestal de naam, woonplaats, type identiteitsbewijs en het documentnummer. Het is niet nodig om het BSN nummer over te nemen.
Hotelkamers kunt u meestal vanaf ca. 13.00 uur betrekken op de dag van aankomst. Appartementen kunt u over het algemeen pas betrekken vanaf 17.00 uur. Op de dag van vertrek moet u, bij zowel hotels als appartementen, meestal voor 10.00 uur uitchecken. In het hoogseizoen kan de inchecktijd in sommige gevallen iets uitlopen. De exacte in- en uitchecktijden kunt u het beste opvragen bij de receptie van uw accommodatie.
Bij de receptie van uw accommodatie kunt u vragen naar de mogelijkheden van een late check-out. Dit is uiteraard alleen mogelijk als er kamers beschikbaar zijn. De accommodatie kan hier extra kosten voor vragen. Na het uitchecken bieden veel accommodaties de mogelijkheid om uw bagage in een bagageruimte of bij de receptie neer te zetten, zodat u onbezorgd kunt genieten van uw laatste vakantiedag.
Indien u een accommodatie in het centrum van een stad of badplaats boekt, dient u met name in het hoogseizoen rekening te houden met mogelijke geluidsoverlast. Tevens kan het voorkomen dat ventilatie apparatuur en/of airconditioners die in het (omringende) gebouw geplaatst zijn lawaai produceren. Wij hebben hier als organisatie helaas geen invloed op.
Veel van onze accommodaties beschikken over een lift. U vindt deze informatie op onze website bij de informatie van de betreffende accommodatie. Is het u niet duidelijk of uw accommodatie over een lift beschikt? Neem dan gerust even contact met ons op.
Op onze website vindt u meer informatie over uw geboekte accommodatie, zo ook of deze (gratis) WiFi heeft. Vaak is er sowieso WiFi in openbare ruimtes zoals het restaurant of de lobby, maar steeds meer accommodaties hebben ook in de kamers WiFi. Wel kan het zo zijn dat sommige accommodaties hier een bijdrage voor vragen, deze zult u dan ter plaatse betalen.
U kunt altijd preferenties doorgeven. Let wel op: dit is een voorkeur en géén garantie. Het is uiteindelijk afhankelijk van de indeling door de hotelier en helaas hebben wij hier verder geen invloed op.
Sommige accommodaties bieden de zogenaamde ‘eenouderkorting’ aan. Of een accommodatie dit aanbiedt, kunt u vinden bij de uitgebreide hotelbeschrijvingen op de de website. U kunt dit natuurlijk ook navragen bij één van onze reisspecialisten. Bij het boeken van dit hotel wordt de korting automatisch in de prijsopgave verrekend.
Ja, u ontvangt een betalingsbevestiging. Het kan soms wat langer duren voordat uw betaling bij ons is verwerkt. Wanneer u de betaling overmaakt zoals aangegeven staat op de factuur komt het helemaal in orde. Bij twijfel mag u natuurlijk altijd telefonisch contact opnemen om het te controleren.
U krijgt op de dag van het maken van de boeking of de volgende werkdag een bevestiging per e-mail.
U ontvangt de factuur en reispapieren per mail. Bij uitzonderingen kunnen we ze per post versturen tegen een vergoeding van €10,-.
Mogelijk zijn ze in de spambox terecht gekomen. Kunt u ze ook daar niet vinden? Dan kunt u altijd even bellen om ze opnieuw te laten versturen.
U ontvangt de reispapieren ongeveer een week voor vertrek. Bij een vliegreis ontvangt u ze twee weken voor vertrek.
Voor de reis heeft u een geldig paspoort of ID nodig.
Voor het reizen per vliegtuig geldt dat de namen op de boeking gelijk moeten zijn aan de namen die op het paspoort staan. Voor busreizen en de reizen met het eigen vervoer geldt dat u uw aangenomen naam hiervoor mag gebruiken.
In samenwerking met Sunny Cars kunt u direct online de door u gewenste auto huren. Klik hier om naar de desbetreffende pagina te gaan.
U kunt altijd de (online) reisleiding ter plaatse contacten via de contactgegevens in de Solmar infomap.
U kunt bellen naar het algemene nummer van Solmar: +31(0)495-588740. Buiten onze openingstijden wordt dit nummer gebruikt als noodnummer.
Hotelkamers kunt u meestal vanaf ca. 13.00 uur betrekken op de dag van aankomst. Appartementen kunt u over het algemeen pas betrekken vanaf 17.00 uur. Op de dag van vertrek moet u, bij zowel hotels als appartementen, meestal voor 10.00 uur uitchecken. In het hoogseizoen kan de inchecktijd in sommige gevallen iets uitlopen. De exacte in- en uitchecktijden kunt u het beste opvragen bij de receptie van uw accommodatie.
Bij de receptie kunt u vragen naar de mogelijkheden van een late check out. Dit is alleen mogelijk als er kamers beschikbaar zijn. De accommodatie kan hier extra kosten voor vragen. Na het uitchecken bieden veel accommodaties de mogelijkheid om de bagage in een bagageruimte of bij de receptie neer te zetten.
Indien u meent ter plaatse een rechtvaardige klacht te hebben, meldt u deze dan bij onze (online) reisleiding. De contactgegevens zult u krijgen op de dag van aankomst. Via het solmar feedback formulier kunt u uw klacht ook kenbaar maken.
Dit is afhankelijk van uw reisbestemming. Indien er geen reisleider op uw bestemming aanwezig is, kunt u altijd contact opnemen met onze online reisleiding. De Solmar (online) reisleiding staat gedurende uw gehele verblijf voor u klaar. Er zijn bezoekuren in de accommodaties en de reisleiding is ook via WhatsApp te bereiken. De (online) reisleiding kan uw vragen beantwoorden en u helpen met praktische zaken zoals bijvoorbeeld het huren van een auto, het bellen van een arts en u bijstaan in geval van nood. Doet zich iets voor dat niet kan wachten? Bel dan het noodnummer dat 24 uur per dag bereikbaar is.
Aan het begin en einde van het seizoen kan het voorkomen dat op de vakantiebestemming nog niet alles in de omgeving geopend is. U kunt hierbij denken aan winkels, restaurants, bars en discotheken die nog niet of niet meer open zijn. Ook kan het zijn dat er bepaalde excursies nog niet of niet meer te boeken zijn, dat het openbaar vervoer nog niet of beperkt rijdt en dat boten nog niet of niet meer varen. Solmar.nl heeft hier geen invloed op en kan ook niet vooraf aangeven of iets wel geopend, aanwezig of beschikbaar is.
Kofferlabels van Solmar zijn, zolang de voorraad strekt, gratis te verkrijgen bij ons transferium in Maarheeze. Wij sturen deze dus niet naar u toe. We raden aan om altijd een label aan uw bagage te bevestigen. Deze hoeft niet per se van Solmar te zijn, dus u mag ook een eigen kofferlabel gebruiken.
Is uw reis niet volledig naar wens verlopen? Meld het ons binnen 2 maanden na thuiskomst via dit webformulier. Alleen de hoofdboeker kan de klacht indienen. Om de klacht goed te kunnen verwerken, hebben wij de voor- en achternaam, vertrekdatum en het reserveringsnummer van de reis nodig. Uw melding wordt na ontvangst door ons in behandeling genomen en zal zo spoedig mogelijk worden beantwoord conform de ANVR Reisvoorwaarden. Na het online indienen van uw klacht krijgt u een ontvangstbevestiging per e-mail.
Feedback kunt u achter laten via deze pagina.
Als er voorwerpen worden gevonden in de bussen kunt u dit ophalen op ons kantoor in Maarheeze. Het is altijd mogelijk om eerst telefonisch contact op te nemen of er iets is gevonden.
ANVR-organisatoren van busreizen werken uitsluitend met touringcarbedrijven die houder zijn van een certificering volgens ISO-9001, aangevuld met de bovenwettelijke eisen in het NVR Veiligheidsdocument of daaraan gelijk staan. Het ISO-9001 is een internationaal certificaat.
Ja, de bus chauffeurs spreken Nederlands. Alleen het laatste stukje naar Benidorm wordt gereden door Spaanse chauffeurs.
De opstapplaatsen kunt u hier vinden. Let op dat er in het zomer en winterseizoen andere opstapplaatsen gelden en dat dit ook afhankelijk is van uw vertrekdag.
De opstaptijden kunt u hier vinden. Voor exacte opstaptijden verwijzen wij u naar de voucher die u een week voor vertrek ontvangt. Vertrektijden kunnen altijd afwijken in verband met de situatie op de weg.
De administratiekosten voor busreizen bedragen €10,- per boeking.
Vertrekdagen bus NL/BE | Bestemmingen | Opstapplaatsen |
Maandag | Alle bestemmingen | Alle opstapplaatsen |
Vrijdag | Alle bestemmingen | Alle opstapplaatsen |
Woensdag | Malgrat, Pineda, Calella, Salou | Sneldienst* (beperkt) |
Zaterdag (alleen in juli en augustus) | Malgrat, Pineda, Calella, Salou | Sneldienst* (beperkt) |
Terugkomdagen bus NL/BE | Bestemmingen | Uitstapplaatsen |
Woensdag | Alle bestemmingen | Alle uitstapplaatsen |
Zondag | Alle bestemmingen | Alle uitstapplaatsen |
Vrijdag | Malgrat, Pineda, Calella, Salou | Sneldienst* (beperkt) |
Maandag (alleen in juli en augustus) | Malgrat, Pineda, Calella, Salou | Sneldienst* (beperkt) |
Wij streven ernaar dat de bussen om 12:00u vertrekken in Maarheeze. In principe kunt u uitgaan van onderstaande aankomsttijden. Let wel op: de reisduur is natuurlijk altijd afhankelijk van de route en de situatie op de weg. Hierdoor kan de aankomsttijd afwijken.
Bestemming | Geschatte aankomsttijd |
Costa Brava | Tussen 06:00u en 07:00u |
Salou | Tussen 07:00u en 08:00u |
Peñiscola | Tussen 08:00u en 09:00u |
Benidorm | Tussen 11:30u en 12:30u |
Het aantal stops en de lengte van deze stops is sterk afhankelijk van de bestemming(en) waar de bus naar toe rijdt. Daarnaast is dit ook afhankelijk van de verkeerssituatie en het schema dat de chauffeur als gevolg van het rijtijdenbesluit moet aanhouden. In het algemeen stopt de bus elke 4,5 uur. Indien er tijd over is zullen er meer of langere stops gehouden worden.
Dit is mogelijk. Op ons parkeerterrein kunt u voordelig lang parkeren. Voor slechts €4,- per dag kunt u een parkeerplaats boeken (parkeren op eigen risico). Wij adviseren u om dit meteen bij reservering te doen, aangezien het aantal plaatsen beperkt is. Bij aankomst op het transferium kunt u, op uw gemak, uw bagage uitladen bij het kort-parkeren terrein voor de ingang. Door middel van een unieke code krijgt u toegang tot het parkeerterrein voor lang parkeren. Deze code vindt u terug op uw reisvoucher. Een groot voordeel is natuurlijk dat u bij terugkomst in Maarheeze, direct in uw auto kunt stappen en richting huis kunt vertrekken.
Indien u samen wilt reizen met vrienden, familie of kennissen die een aparte boeking hebben geplaatst, kunt u dit doorgeven in het opmerkingen veld bij de laatste stap van het boekingsproces. Vermeld hier dan het boekingsnummer van de boeking waarmee u samen wenst te reizen. Deze wens kunt u ook telefonisch aan ons doorgeven. Let op! Dit blijft een voorkeur, wij kunnen dit nooit garanderen.
Van | Naar | Afstand | Reistijd |
Maarheeze | Costa Brava (Blanes, Calella, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Playa d'Aro, Sant Antoni de Calonge, Tossa de Mar) | Ca. 1350 km | Ca. 18 uur |
Maarheeze | Costa Dorada (Cambrils, La Pineda, Miami Platja, Salou) | Ca. 1500 km | Ca. 20 uur |
Maarheeze | Peñiscola | Ca. 1650 km | Ca. 22 uur |
Maarheeze | Benidorm | Ca. 1950 km | Ca. 24 uur |
Uw busnummer is één dag van tevoren vanaf 16:00u bekend. U ontvangt een dag voor vertrek een e-mail met een link naar uw busnummer. Ook voor uw terugreis ontvangt u een e-mail. Komt u er niet uit? Neem dan na 16:00u telefonisch contact op om uw busnummer op te vragen.
Nee, helaas is er geen wifi beschikbaar in onze bussen.
Vluchten van onze vliegreizen worden uitgevoerd door Transavia.
Vanuit Nederland kunt u vliegen vanaf de luchthavens Eindhoven Airport, Rotterdam The Hague Airport, Schiphol Amsterdam of Brussel Zaventem Airport. In de winterperiode is dit alleen Eindhoven Airport. Let er wel op dat we niet van iedere luchthaven vertrekken voor elke vakantiebestemming.
Onze vluchten gaan naar Barcelona (Costa Brava en Costa Dorada), Alicante (Costa Blanca), Malaga (Costa del Sol), Mallorca, Tenerife en Gran Canaria
U kunt met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia. Hier kunt u een vaste stoel plaats reserveren. De kosten hiervan dient u rechtstreeks aan Transavia te voldoen middels een creditcard, iDeal of Paypal. Ongeveer twee weken voor vertrek sturen wij de reispapieren. Vanaf dan is het mogelijk om met het reserveringsnummer zelf bij Transavia stoelen te reserveren.
Bij veel van onze luchtvaartmaatschappijen is het mogelijk om vooraf, tegen betaling, uw stoel te reserveren. U regelt dit via de website van uw luchtvaartmaatschappij. De kosten hiervoor rekent u direct af met de luchtvaartmaatschappij.
Vluchttijden zijn te vinden op deze pagina. Let op! Alle vliegtijden zijn onder voorbehoud. In het zomerseizoen zijn er vluchten op zaterdag en op dinsdag. In het winterseizoen zijn er vluchten op maandag.
De vluchttijden, routes en vluchtnummers zijn tot op de dag van vertrek onder voorbehoud van wijzigingen. Mochten wij een wijziging ontvangen dan ontvangt u uiteraard bericht van ons. Het is echter van groot belang dat u zelf ook kort voor vertrek uw vlucht controleert op de website van de luchtvaartmaatschappij.
Nee, tijdens boeking wordt duidelijk aangegeven of dit wel of niet inclusief is. Op uw factuur en op uw reisbescheiden zal tevens staan aangegeven of u ruimbagage heeft. Als er niet staat aangegeven dat u ruimbagage heeft dan kunt u dit zelf bijboeken via de website van uw luchtvaartmaatschappij. Hieraan zijn extra kosten verbonden. Deze kosten rekent u direct af met de luchtvaartmaatschappij. Vooraf online bagage bijboeken is altijd goedkoper dan dit pas op de luchthaven te doen.
Let op regels handbagage:
De regels voor cabinebagage verschillen per luchtvaartmaatschappij. Voorkom teleurstelling en controleer vooraf hoeveel handbagage u mee mag nemen. Meer informatie vindt u hier
U kunt tegen voordelige tarieven ruimbagage bijboeken. Per passagier, per retour, zijn onderstaande tarieven van toepassing:
Tot en met 31 Maart 2023 zijn de prijzen voor ruimbagage als volgt:
- 15kg = €36,- retour
- 20kg = €46,- retour
- 25kg = €56,- retour
- 30kg = €68,- retour
Vanaf 01 April 2023 zijn de prijzen voor ruimbagage als volgt:
- 15kg = €40,- retour
- 20kg = €50,- retour
- 25kg = €60,- retour
- 30kg = €80,- retour
LET OP: Bovenstaande tarieven voor de bagage zijn alleen geldig indien u deze vooraf boekt. indien u op de luchthaven zelf de bagage bij boekt zijn de tarieven aanzienlijk hoger!
U kunt de bagage direct bijboeken tijdens de reservering of vanaf het moment dat u de tickets ontvangt (ca. 1 à 2 weken voor vertrek). U kunt dan met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia en bagage bijboeken. Ook kunt u hier vaste stoel plaatsen reserveren. De kosten hiervan dient u rechtstreeks aan Transavia te voldoen middels uw creditcard, iDeal of Paypal. Via deze site kunt u ook online inchecken. Online inchecken kan vanaf 24 uur tot uiterlijk 3 uur voor de geplande vertrektijd.
Als u speciale bagage wilt meenemen zoals een sportuitrusting, fiets, huisdier of rolstoel, dient u vooraf contact op te nemen met onze reserveringsmedewerkers. Zij kunnen u verder informeren over de regelingen en eventuele kosten voor het vervoer hiervan.
Per persoon mag u gratis één stuk handbagage (55x35x25 cm) en 1 accessoire (40x30x20 cm) van samen maximaal 10 kg meenemen. Houdt u er wel rekening mee dat uw handbagage op drukke vluchten (gratis) in het ruim vervoerd kunnen worden. Het accessoire mag wel altijd mee aan boord. Lees hier alle voorwaarden.
Online inchecken kan vanaf 24 uur tot uiterlijk 3 uur voor de geplande vertrektijd. U kunt met uw reserveringsnummer, achternaam en vertrekdatum inloggen op Mijn Transavia. Hier kunt u vervolgens online inchecken.
De administratiekosten voor vliegreizen bedragen €17,50 per boeking.
We bieden u de mogelijkheid om een PARK, SLEEP & FLY arrangement te boeken bij Hotel46 Eindhoven. Het hotel beschikt over moderne en comfortabele kamers die van alle gemakken zijn voorzien, zodat u uitgerust aan uw vakantie kunt beginnen! Vanaf het hotel is er een transfer geregeld van en naar het vliegveld. Daarnaast kunt u uw auto gratis parkeren tot 15 dagen na (of voor) de overnachting. Voor meer informatie of prijzen kunt u contact met ons opnemen.
Op uw factuur en op uw reisbescheiden staat onder het kopje Vluchtinformatie het reserveringsnummer ( PNR) van de luchtvaartmaatschappij. Onder dit nummer staan bij de luchtvaartmaatschappij uw vluchten gereserveerd. Met dit nummer (res.nr.) kunt u op de website van uw luchtvaartmaatschappij uw gegevens controleren, online inchecken en bagage bijboeken.
Na ontvangst van betaling zal u ongeveer 2-3 weken voor vertrek uw reisbescheiden digitaal ontvangen.
Ja, deze is bij alle vliegreizen inclusief. Tenzij anders vermeld tijdens het boeken van uw reis.
De reisduur wordt gerekend in volle dagen. Dit kan betekenen dat u bijvoorbeeld bij een 8-daagse reis, met een laat vertrek uit Nederland en een vroeg vertrek vanaf de bestemming. maar 6 volle dagen van uw vakantie kunt genieten. Het berekenen in volle dagen is een internationaal gegeven daarnaast is het bijvoorbeeld ook van belang voor uw eventuele reisverzekering. Door het berekenen in volle dagen bent u van deur tot deur verzekerd.
Het kan voorkomen dat u ter plaatse toeristenbelasting en/of ecotax moet betalen. Deze belasting betaald u aan uw accommodatie en maakt geen onderdeel uit van de reisovereenkomst.
Aankomst- en vertrekdagen maken niet uit bij vakanties met uw eigen vervoer. Dit kunt u zelf bepalen en is enkel afhankelijk van de beschikbaarheid van de hotels. U kunt op onze website de beschikbaarheid van de hotels vinden.
De administratiekosten voor autovakanties bedragen €10,- per boeking.
Op dit moment gelden er geen inreisbeperkingen, dus u kunt zonder coronabewijs op vakantie naar Spanje. Check voor de zekerheid ook altijd nog even de website van de overheid voordat u op reis gaat. Maatregelen kunnen namelijk per dag veranderen.
Dan moet u in Spanje blijven totdat u een negatieve corona test kunt laten zien. Ga meteen in quarantaine. Meld dit dan direct bij de (online) reisleiding. Daarna moet u contact opnemen met de reisverzekering. Wij adviseren al onze klanten dringend om een goede reisverzekering af te sluiten. Uw reisverzekering is het eerste aanspreekpunt voor het vergoeden van bijkomende kosten zoals de extra hotelovernachtingen en de gewijzigde terugreis. Lees alle actuele quarantaineregels hier.
Reizigers uit de Europese Unie en de Schengenzone hoeven geen Digitaal Corona Certificaat (vaccinatie, test-, of herstelbewijs) te laten zien voor reizen naar Spanje. Lees de huidige maatregelen op deze pagina.
Als het reisadvies verandert naar oranje of rood gaat de reis niet door. Het bedrag wordt dan binnen 10 werkdagen teruggestort op de rekening van de hoofdboeker.
Wanneer u de reis wil omboeken kunt u telefonisch contact opnemen via: +31 (0)495-588740 of een e-mail sturen naar info@solmar.nl. U dient een omboeking altijd schriftelijk te bevestigen via e-mail.
Wanneer u een pakketreis heeft geboekt bij Solmar.nl krijgt u altijd een repatriëringsgarantie. Dit betekent dat wij u ten allen tijden veilig thuis brengen. Samen uit, samen thuis!
Annuleren kan door te bellen naar +31 (0)495-588740 of een mail te sturen naar info@solmar.nl. De voorwaarden met betrekking tot de annuleringskosten kunt u hier vinden. U dient een annulering altijd schriftelijk te bevestigen via e-mail.
Wij zijn telefonisch bereikbaar op:
Maandag t/m vrijdag: 08.00 tot 20.00 uur
Zaterdag: 10.00 tot 17.00 uur
Zondag: 12.00 tot 17.00 uur
Heeft u een vraag of wilt u hulp bij het plaatsen van een boeking? Neem contact met ons op via info@solmar.nl.
Heeft u een vraag of wilt u hulp bij het plaatsen van een boeking? U kunt ons telefonisch bereiken via +31 (0)495-588740.
Den Engelsman 2a, 6026 RB Maarheeze
Van maandag t/m vrijdag (9.00 – 17.30) en op zaterdag (10.00 – 13.00) staan we voor u klaar.